tisdag, september 12, 2006

Lite Distans

Lite dåligt med kommentarer från min sida under den allra senaste tiden. Och skälet är för mycket resor.

I dag har jag lyckats att avverka Geneve i Schweiz samt Haugesund i Norge för att nu ha anlänt till Tbilisi i Georgien. Mycket Europa på en dag.

I Haugesund hann jag i alla fall plocka upp norska Dagens Näringsliv som över ett helt uppslag utnämnde Maud Olofsson till det svenska näringslivets favorit i valrörelsen. Det exakta underlaget för påståendet var inte alldeles klart, men syftet var nog inte minst att visa kontrasten med det intill ytterligt inåtvända och närmast xenofobiska norska senterpartiet.

Och i Geneve lyckades jag erövra några svenska tidningar som rapporterade om Maud Olofssons och Thorbjörn Fälldins tydligen mycket uppskattade resa längs Norrlandskusten.

Här i Tbilisi är det väl mindre sannolikt att valrörelsen i Sverige avsätter några större spår.

2 Comments:

Blogger Leffe said...

Vilken är din bedömning av reformarbetet inom den georgiskka administrationen?

Är det realistiskt att tro att landet inom 5 år kan klara ett civiliserat maktskifte?

00:24  
Blogger kj said...

Ansluter mig gärna till "leffe:s" fråga och skulle gärna vilja höra Din bedömning av vad som åstadkommits hittills i den georgiska administrationen.

13:26  

Skicka en kommentar

<< Home