söndag, september 10, 2006

Gammalt mot Nytt

Ännu en statsministerduell på TV - men jag kunde bara följa med textversionen på nätet eftersom jag befinner mig utanför landets gränser.

Men bilden av en Persson som tänker köra klassisk vänsterpopulism i slutskedet tycktes ha bekräftats. Skrämma och skrämma är det som gäller. Föga sensationellt - så brukar det vara.

Och Fredrik förefaller - efter de mer insatta bedömningar som nått mig - ha gjort ett fräscht och gott intryck.

Gammalt mot nytt - kanske är det där som avgörandet kommer att fällas.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag är väldigt mycket för ett byte när det gäller vem som ska styra Sverige, men som arbetslös är jag orolig. Många har väldigt låg a-kassa och klarar sig knappt på den som den är i dagsläget. Vad händer då när moderaterna vill sänka den ännu mer?

01:56  
Anonymous Anonym said...

Svar till ovan: I 300 dagar får du gå på samma a-kassa som idag. Efter tre hundra dagar börjar den trappas ned. Det innebär att du har ett helt år på dig att hitta nya jobb, pendlingsmöjligheter, övernattningslägenheter, nyföretagaridéer, utbildningsmöjligheter,vidareutbildningar eller helt enkelt flytta en liten bit (jag och min sambo har både flyttat och tidvis varit ifrån varandra under veckopendlingsperioder). Tillsammans med övriga åtgärder alliansen förelsår kommer det dessutom finnas arbetsgivare som har råd och möjlighet att anställa dig, förhoppningsvis - och troligtvis - där du själv bor. Det vore skönt om alliansen vinner så att folk får märka att trygghet inte handlar så mycket om hur hör a-kassa är efter år två i arbetslöshet, utan om hur många jobberbjudanden man har efter tre månaders arbetslöshet.

10:20  

Skicka en kommentar

<< Home