tisdag, augusti 29, 2006

Danielsson-Skandalen Redan Då

Bara här en länk till vad jag skrev i Svenska Dagbladet om fallet Lars Danielsson redan den 21 februari i år.

Redan då var det tämligen så uppenbart vad allting handlade om och vad som hade skett. Och jag reagerade inte minst mot att ingen reagerat.

Nu har vi fått svart på vitt. Danielsson måste gå.

Och jag menar nog att det kan finnas anledning att också se över lagen. Som den nu är ligger hans ljugande inte under straffansvar.

Men med alla rimliga mått mätt borde det göra det.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej
Man blir ju mörkrädd när man tänker på att ham faktiskt kan komma undan.
Jag har gjort en omröstning på min sida om Danielsson.Gå gärna in och rösta *L*
Ha de bra
Eva & Mojje
http://evamojje.spaces.live.com/

18:43  
Anonymous Anonym said...

Det är naturligtvis inte bra om högt uppsatta politiska personer ljuger men underligt är att Fredrik Reinfeldt kan ljuga obehindrat i SVT om oss förtidspensionärer

Här ljuger Fredrik Reinfelt i TVdebatten med Göran Persson

19:25  
Blogger Robert Nordman said...

Din känsla för proportioner, kas, lämnar mycket att önska.

22:53  
Anonymous Anonym said...

@robert
Menar du att jag skall acceptera en lögn från den lille moderatledaren på grund av att Danielsson har högre rang -- eller vad menar du?

23:56  

Skicka en kommentar

<< Home