torsdag, juli 20, 2006

Den Som Väntar...

Året var väl 1988 och det var val till riksdagen då också.

Det var då jag kom ut med boken som avbildas här.

Måhända blev den mest känd för sin titel.

Innehållet handlade inte minst om den europeiska utmaning som Sverige skulle komma att ställas inför under de närmaste åren. Men den var då ganska ensam att vilja ta upp den frågan i debatten.

Det var då det. Mycket vatten har hunnit att rinna under broarna. Och sedan jag lämnade riksdagen 2001 eller så har jag varit mycket försiktig med att ha alltför mycket offentliga åsikter om inrikespolitiken.

Men inför den nu stundande valrörelsen - där mina insatser dock inte kommer att vara alltför omfattande - har jag satt upp en ny blog på svenska för lite löpande kommentarer.

Eftersom min ordinarie blog är på engelska och bara mer sporadiskt handlar om Sverige och svenska förhållanden kan det finnas skäl till en liten "specialblog" fram till valet den 17 september.

Dock skall det inte ställas alltför höga krav på den. Mitt aktiva deltagande i kampanjen kommer att vara några dagar i början av september i Skåne, Göteborg och Östergötland, och då delvis tillsammans med Ulf Adelsohn.

Och kring detta kommer det säkert att finnas anledning att skriva. Och kring det som skrivs finns det säkert anledning att göra kommentarer.

Men intill mitten av augusti är det fortfarande sommar. Det är sedan det verkligen drar igång...